پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261607
شوراي نگهبان لايحه همسان‌سازي حقوق کارکنان را تاييد کرد
تاریخ انتشار : 1401/08/14 14:46:50
نمایش : 683
سخنگوي شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان مصوبه مجلس شوراي اسلامي لايحه متناسب سازي حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوري و لشکري را بررسي و تاييد کرد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، هادي طحان نظيف سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري که صبح امروز شنبه (۱۴ آبان) با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: لايحه اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کشور درباره ترميم حقوق کارکنان و بازنشستگان لشکري و کشوري و مستمري بگيران بهزيستي، قضات و اساتيد دانشگاه در جلسات شورا مورد بحث قرار گرفت که خلاف موازين شرع و قانون شناخته نشد.

وي درباره آخرين وضعيت طرح شفافيت قواي سه‌گانه، دستگاه‌هاي اجرايي و ساير نهادها، اظهار داشت: بايد تعامل بيشتري بين مجلس شوراي اسلامي و هيئت عالي مجمع تشخيص مصلحت نظام براي رفع ايرادات اين هيئت به مصوبه مذکور برگزار شود، اما اگر مجلس بر مصوبه خود اصرار کند، موضوع بايد در مجمع تشخيص مصلحت نظام تعيين تکليف شود.
 
مسئول نظارت بر اجراي قانون اساسي نيستيم

سخنگوي شوراي نگهبان در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه چرا شوراي نگهبان بر اجراي اصول قانون اساسي نظارت نمي‌کند، بيان کرد: ما مسئول نظارت بر اجراي قانون اساسي نيستيم، بلکه مسئول آن هستيم که مصوبات با قانون اساسي و شرع مقدس تطبيق داشته باشد.

طحان نظيف درباره علت عدم اجراي قانون واردات خودرو، گفت: شوراي نگهبان در اين موارد وظيفه‌اي ندارد. البته نهادهاي مختلف از جمله مجلس مي‌توانند به علت عدم اجراي قوانين با استفاده از ابزارهاي قانوني خود ورود کنند.

وي درباره راهکار تحقق قانون اساسي، گفت: پژوهشکده شوراي نگهبان علاوه بر اينکه يکي از بازوان مشورتي شوراي نگهبان است، در حوزه‌هاي مختلف قانون اساسي و در بعد نظري هم فعال است و کار پژوهشي هم انجام مي‌دهد.

طحان نظيف تصريح کرد: البته مسئوليت اجراي قانون اساسي در حوزه اجرايي با رئيس جمهور است و در ساير موارد قانون اساسي هم هر دستگاه و نهادي وظايفي دارد که بر حسن اجراي قانون اساسي نظارت کند.

سخنگوي شوراي نگهبان درباره اظهار نظر برخي از نمايندگان مجلس در جريان اغتشاشات، گفت: هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان وظيفه دارد که بر عملکرد و اظهارات نمايندگان در دوره نمايندگي نظارت کند.
 
شوراي نگهبان ناظر انتخابات است

ي ادامه داد: شوراي نگهبان در جريان بررسي اظهارات اخير نمايندگان در هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان نيست و به ما هم گزارشي ارائه نشده است. شوراي نگهبان ناظر انتخابات است و اگر در زمان انتخابات موضوعي وجود داشته باشد، آن را بررسي مي‌کند.

طحان نظيف در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه آيا شوراي نگهبان براي انتخابات سال آينده برخي از نمايندگان را که فرزند دو تابعيتي دارند تأييد صلاحيت مي‌کند، گفت: هنوز تا انتخابات زمان زيادي باقي مانده است و بايد ببينيم تا آن زمان قانون انتخابات به چه صورت خواهد بود.

وي اظهار داشت: ما در اين مدت سعي کرديم که بيشتر درباره مصوبات صحبت کنيم و گزارش دهيم. البته به هيچ وجه کافي نيست، اما از اصحاب رسانه خواستيم که بيشتر از ما در اين مورد سوال کنند و ما پاسخ مي‌دهيم. ما سعي کرديم گفتگوها و نشست‌هاي خبري خود را افزايش داده و در فضاي مجازي هم گزارش‌هاي زيادي را به مردم ارائه مي‌دهيم تا دقت‌هاي فقهي و حقوقي شوراي نگهبان در بررسي مصوبات را به طور مشخص‌تر نشان دهيم.
 
 آخرين وضعيت اصلاح قانون انتخابات

طحان نظيف درباره آخرين وضعيت اصلاح قانون انتخابات، بيان کرد: هفته گذشته در مجلس بودم و اين موضوع را از نمايندگان پيگيري کردم که گفتند بررسي اصلاح قانون انتخابات در کميسيون امور داخلي کشور و شوراها به اتمام رسيده است و در نوبت بررسي در صحن مجلس شوراي اسلامي است.

سخنگوي شوراي نگهبان در واکنش به سوالي مبني بر اينکه حذف برخي از جريان‌هاي سياسي از انتخابات باب نقد را بسته است، گفت: هر فردي و جرياني بايد پاسخگوي عملکرد خود باشد.

وي تاکيد کرد: در ادوار مختلف، جريانات مختلفي در دولت و مجلس به قدرت رسيدند و شوراي نگهبان تلاش کرده به وظيفه قانوني خود عمل کند.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html